dilluns, 21 de juliol de 2008

19-07-2008: Preparant els Carros de Foc

D'esquerra a dreta: Pepe Hernandez, Lauren Salcedo i jo (en Salva Millan està fent la foto)

CRÒNICA
Finalment no va poder ser. Quatre valents vam sortir del refugi Ernest Mallafré a les 4h45' del matí del dbte 19-7-8 amb la intenció d'arribar al mateix refugi en meys de 24h donant tota la volta al Parc dels Llacs de Sant Maurici, recorregut que es coneix amb el nom de CARROS DE FOC, tot passant pels diferents refugis (9 en total).
El forfait que cal omplir té 10 caselles i el dbte a la nit només n'hi havia 8 d'omplertes. Què havia passat?
Dels quatre participants en el repte vam tenir 2 lesionats (no habituats a córrer i caminar per alta muntanya, en Pepe Hernández i en Lauren Salcedo), en Salva Millan es trobava fluix després de la pujada i baixada al Contraix i no estava segur d'arribar al final i jo no volia fer la resta sol (no m'agrada anar en solitari de nit per trams que no conec), aixi doncs que decidirem deixar de banda els refugis de Colomina i Blanc i després d'arribar al Llong vam tallar cap a Mallafré tot passant pel Portarró d'Espot. Al final, 16h20' de cursa-travessa.

Els nostres temps de pas
Ernest Mallafré 04h45' (00h00')
Amitges 05h47' (01h02')
Saboredo 07h16' (01h29')
Colomers 09h12' (01h56')
Restanca 12h03' (02h51')
Ventosa Calvell 14h06' (02h03')
Estany Llong 19h19' (05h13')
Ernest Mallafré 21h05' (01h46')
TOTAL: 16h20'

La cursa-travessa va ser relaxada i hi va haver temps per a banys en algun estanyolAbans de fer la pujada del Contraix ens vam avituallar i refrescar bé en un petit estany. A la imatge estic amb Pepe Hernandez

Tot baixant de Saboredo cap a Colomers ens vam entretenir fent alguns saltsL'estat de la neu permetia córrer bé a les baixades nevades

dilluns, 14 de juliol de 2008

Cervesa i Exercici Físic (Univ.Granada)

Article aparegut el 30/6/2008 a EL PERIODICO
Un estudio confirma que el consumo de cerveza tras el ejercicio físico es beneficioso.
El consumo de una cantidad moderada de cerveza tras realizar una actividad física intensa mejora la recuperación de los deportistas, porque favorece la rápida rehidratación y contribuye a evitar dolores musculares.
Esta es una de las principales conclusiones del estudio realizado por el catedrático de la Facultad de Medicina de la Universidad de Granada, Manuel Castillo Garzón, sobre la relación entre el consumo de cerveza, el deporte y la salud que ha sido presentado hoy en Segovia, auspiciado por el Centro de Información Cerveza y Salud. El doctor Castillo Garzón ha explicado que el estudio ha sido realizado en colaboración con el Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC) y en sus conclusiones "queda demostrado que la cerveza puede formar parte de la dieta de cualquier deportista sin ningún riesgo".

1. Sin dolores musculares
El especialista ha precisado que el alto contenido en carbohidratos específicos como las maltodextrinas mantienen más elevadas los niveles de glucosa plasmática y atenúan las respuestas hormonales de estrés. Esto evita la aparición de dolores musculares tras una intensa actividad deportiva.
Asimismo, las características organolépticas de la cerveza y su composición "pueden favorecer una rápida y efectiva rehidratación tras una gran actividad física, y corrigen la posibilidad de hipoglucemia, ya que su lenta metabolización mantiene los niveles de glucosa estables durante más tiempo", ha explicado el responsable del estudio.

2. Efecto protector para el organismo
En cuanto al contenido de alcohol, el doctor Castillo Garzón ha asegurado que las bebidas fermentadas de baja graduación como la cerveza o el vino "tienen un mayor efecto protector para el organismo debido a sus propiedades antioxidantes y su consumo moderado retrasa la aparición y desarrollo de la arterioesclerosis".
El estudio será presentado a los diputados y senadores que participan en las XIV Jornadas Ciclistas Parlamentarias, que llegarán a la capital segoviana a última hora de la tarde.