dijous, 17 de juliol del 2014

Cursa i Salts d'aigua a la Vall de Boi

Aprofitant les vacances que passem al Pla de l'Ermita, a la Vall de Boi, fem alguna escapada per visitar tot corrent alguns salts d'aigua de la zona.

Salts d'aigua de "La Sallent" al Barranc de La Sallent, sobre Caldes de Boi. Fotos fetes des de dins mateix del barranc un dia de pluja lleugera amb el cel tapat i amb un mòbil antic. ENTRENO: Caldes de Boi (parking)--> La Sallent --> Caldes de Boi (parking). Puj=25', Baix=15'. Entrem a Caldes i anem cap amunt i a l'esquerra fins trobar un corriol que puja al costat del barranc. Primer és sender i més tard caminoi molt perdedor amb fites de pedra. Quan sentim la fressa de l'aigua del salt deixem el corriol i anem cap al Salt pel mig del barranc. Tornada pel mateix lloc.
'
Salts d'aigua al Barranc de Comalesbiennes. Prop de l'aportació d'aigües cap a Cavallers; tot pujant cap a Punta Alta de Comalesbiennes (3014m). ENTRENO: Parking Inferior de Cavallers --> Barranc de Comalesbiennes (aportació d'aigües a Cavallers) --> Parking Inferior de Cavallers. Puj= 35', Baix= 15'. Atravessem la ctra i agafem un camí amb fites de pals de fusta verticals que va en direcció a Comalesbiennnes (Est) i va fent ziga-zagues fins trobar un camí més ample. A la dreta, salts d'aigua. Anem cap a l'esquerra i la pista va fent "esses" fins arribar a la part inferior d'una tuberia d'aportació d'aigües a Cavallers. Pugem per sobre la tuberia (està tapada per formigó) fins arribar a la seva part superior. Anem trobant fites de pedra. Aquí perdem les fites tot i que sembla que el corriol vagi cap a l'esquerra (el barranc de Comalesbiennes ens cau més a la dreta). Tornem pel mateix itinerari d'anada.

ESQUERRA: Salt al Barranc de Comoloformo. Vist des dels Salts d'aigua del Barranc de Comalesbiennes. DRETA: Salt de Durro.