diumenge, 24 d’agost del 2014

FITXA DE L'ENTRENO
Tipus d'entreno: De muntanya
Data: 24-08-2014
Circuit: Terra, pedres, aigua.
Duració: Aprox. 1h (fent fotos)
Població: Joanetes
Meteo: Ha plogut la setmana anterior

INFO PRÈVIA
Salt de la Bassa dels Escurçons: Gorgues de la Garrotxa (1) / G.G. (2)
Salt de la Gorga Blava: Gorgues de la Garrotxa (1) / G.G. (2) / G.G. (3)

RECORREGUT
Sortim d'un segon trencall de la Ctra de Bracons, poc després del poble de Joanetes (anant cap al coll) on hi ha un pal indicador que posa "Gorgs de la Riera de Joanetes". Baixem per un camí ample, tot passant per l'esquerra d'una granja, i arribem a un pont que atravessa la Riera.

Un cop arribats al pont de fusta el primer salt per on podem passar és de la Salt de la Bassa dels Escurçons, seguint un camí que va per la riba dreta de la Riera de Joanetes o també podem baixar a la riera i remuntar-la per dins l'aigua fins arribar a la gorga.

Desfem el camí fins el pont, i un cop allí prenem un caminoi que segueix el curs de la riera de Joanetes per la seva riba dreta. El caminet ens acosta a la mateixa vora de la riera després d'un revolt que fa el sender. Baixem per la riera saltant entre les pedres o per dins la llera refrescant-nos els peus. Abans d'arribar al Salt de la Gorga Blava, trobem aquest, no tant vistós.

Si seguim baixant per dins la riera (ho podem fer baixant per sobre de l'anterior salt, ja que és fet de travertí i no rellisca, arribem al Salt de la Gorga Blava. Aquí sobre en podem veure tres vistes. Per tornar al cotxe, si no volem mullar-nos els peus podem córrer per corriols que baixen per les dues ribes de la Riera de Joanetes; millor anar sempre per la riba dreta.

FAUNA

Espiadimonis a la Bassa dels Escurçons.

AVITUALLAMENT NATURAL

Aprofitem que és època de pomes i n'agafem com a avituallament.