diumenge, 31 de març del 2013

Entreno per la Via Verda del Carrilet: 140.87km

FITXA DE L'ENTRENO
Tipus d'entreno: Ultrafons llarg (>100km)

Data: 30-03-2013
Recorregut: Via Verda del Carrilet d'Olot a Sant Feliu de Guíxols
Sortida: Sant Feliu de Guíxols (port)
Punt de gir: Afores d'Amer (1.5km aprox.al N)

Distància: 140.87km
Desnivells: D+582m, D-582m
Temps invertit: 16h.53:02
Ritme mitjà (min/km): 7:11.5
Velocitat (km/h): 8.34

Material: Motxilla Mizuno "100km Milhau", Portabidons 1 amp.Salomon
Pes aprox.motxilla+bidons begudes: 4kg
Sabatilles:Asics Fuji Trabuco

Avituallaments sòlids: Barretes de cereals Dia (avellanes/xoco), formatge, pernil dolç, arròs blanc, spaghetti, pomes, taronges.
Avituallaments líquids: Aigua, isotònic Dia, CocaCola, cervesa, cafè amb llet.

Comentaris sobre els avituallaments: Per a altres ocasions recomano --> per a les primeres hores barretes de cereals, aigua i isotònic; per a les hores centrals arròs i pasta, aigua i cocacola i per a les darreres hores n'hi ha prou amb isotònic i aigua.


NOTES SOBRE L'ENTRENO
Sortida poc després de les 10h30'a.m. amb el cel molt tapat. Tinc la intenció de fer el reconeixement del recorregut que dintre de poques setmanes farem conjuntament els membres de KRITER.NET dins la participació als 100 km Intermon Oxfarm Trailwalker. Al cap de pocs kms comença a ploure. Poca estona. Cap al km 20 comença a apretar el sol i em fa passar calor fins passar Girona i Salt. Des de poc abans de Girona i fins a Anglès pel camí del carrilet cap font operativa (més de 16km). Atenció a aquest tram: porteu bon avituallament líquid o diners per comprar en supers (abans de les 20h) o benzineres (abans de les 22h). Després d'Anglés i fins arribar a Amer lleugera pluja. A Anglès (on el GPS que m'ha deixat en Jaume Aragonès i que havia de durar 8-9h només dura 6h16' esgota bateria), aprofito que el DIA està obert per comprar més barretes de cereals, formatge, pernil dolç i piles pel frontal (la nit serà llarga). Canvio de GPS (ara faig servir el meu que pot durar unes 15h) i poc després d'Amer faig mitja volta ja que la Conchi m'ha trucat que no vol que arribi molt tard demà al matí. Tot i la intenció inicial d'arribar a Olot (porto motxilla molt carregada amb menjar i logística per fer uns 200km) giro cua i enfilo el carrilet a l'inversa: ben aviat es farà de nit. Així com l'anada he anat acompanyat de molts ciclistes, corredors, caminadors, passejants, la tornada és solitària gairebé totalment. Quan la nit és profunda encara més: no hi ha ningú pels pobles. Totes les tendes i bars els trobo tancats. El tram de Quart a Cassà fa molt de fred: hi ha boira gebradora i tot i portar 2 armilles tallavents i 1 tallavents complert m'estic gelant. Per sort trobo un bar obert sortint de Cassà (tanquen a les 24h00' i falta 1 min per mitjanit). Pregunto si em poden fer un café amb llet. Em sap a glòria. Em posa el cos bé i em dóna ànims per acabar el darrer tram de l'entreno: queden poc més de 20km. Els quilòmetres que resten són un pèl ondultats i discorren en una gran part per solitaris i foscos boscos. En arribar a Sant Feliu m'envaeix una forta alegria que visc en solitari: cap a les 3h30' del matí no hi ha ni una ànima prop del port (per cert, realment són gairebé les 4h30' a.m. ja que aquesta mateixa nit canviaven l'hora).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada