diumenge, 10 de maig del 2009

09-05-09, XXII Marxa Romànica

FITXA DE LA PROVA:
Tipus de cursa: Ultratrail

Nom: XXII Marxa Romànica
Organitza: Web CEN
Data: 09-05-09
Distància de la cursa = 80.2km
Distància realitzada: 83.0km
Desnivell = D+2300m i D-2300m
Itinerari: seguim el GR-176 (atenció a no agafar el GR-176.2)
Material: motxilla, samarreta m.c, malles curtes, lot
Avituallaments: organització (taronges, pomes, aigua, galetes, cola, tang, brou, cava) i personals (barretes, aigua, beg.energ.)

RESULTAT
Temps = 8h38:00
Classificació: 1r gen.

COMENTARISLa sortida es realitza conjunta des de la Plaça de l'ajuntament. Surto fort amb la intenció de veure quants contrincants tinc. Als pocs kms m'encálça en Raul Angulo. Vaig una estona amb ell però veig que no porta motxilla i porta un ritme massa fort per afrontar els 80.2km amb garanties d'acabar bé. Ha sortit com si fos una marató de muntanya amb la intenció de fer els màxim de kms de dia. Al primer control faig càlculs i condidero que cal afluixar el ritme: queda molta marxa i cal tenir forces a partir dels 60km. Deixo marxar a Angulo. A les 9h30' (3h30' de cursa) m'empasso un filferro-porta i considero que ja és hora de fer servir el frontal. Al control 4 em diuen que soc el primer. Penso que Raul s'ha perdut i ja no el veuré més. No obstant poc més endavant em diuen que Angulo ha passat abans que jo. Extranyament s'ha saltat el control 4 però ha retomat el camí correcte. No em preocupa. Estic motivat i vaig fent. Segons les dades dels controls i els avitaullaments estic encalçant al 1r. Entre el control 4 i 5 em perdo una estona, reculant trobo el camí correcte. Al km 53.2 me'l trobo al control recuperant-se.
M'aturo breument per menjar unes galetes i una copa de cava (en el control estan de festa) i inicio una de les darreres pujades més llargues. Li arribo a treure uns 5min però en un encrueament l'he d'esperar pq no sé quin camí prendre. Seguim una estona junts pero veig que puc tirar més i m'adelanto. En arribar a St Amanç de Padrós, el control hi és però els controladors estan dormint dins les tendes. Els començo a cridar i al cap d'uns minuts van sortint. Mentre em treuen l'avituallament Raul ha tingut temps de tornar a agafar-me. Surto com un esperitat cap a Navàs però des d'allí fins a l'arribada m'extravio 4 vegades: són 4 vegades que Angulo em veu passar un i altre cop. Finalment arribo a Navàs amb 8h38:00 i Raul Angulo no arriba fins al cap de 14min després. Ha estat una cursa dura però no he arribat esgotat. L'any vinent em puc acostar a les 8h fàcilment.

TEMPS DE PAS:
Sant Miquel de Castelladral, 58:50, 10.6km
Santa Fe de Valldeperes, 1h46:57, 18.8km
Sant Esteve de Pujol de Planes, 2h48:29, 27.0km
Sant Joan de Montdarn, 3h18:28, 31.7km
Sant Miquel de Fenodegell, 3h47:34, 36.0km
Sant Joan Degollat, 5h11:09, 44.0km
Sant Andreu de Cal Pallot, 5h44:28, 53.2km
Sant Amanç de Padrós, 6h52:41, 62.0km
Sant Miquel de Terradellas, 7h29:02,67.0km
Navàs, 8h38:00, 80.2km

PREMSA
Article a dBERGUEDÀ
Article a REGIO7.cat

1 comentari: