dissabte, 25 de maig del 2013

Desnivells: D+461m D-461m
Ritme (min/km): 8:57.1
Ritme (km/h): 6.70
Sortida: Pla de Can Codina (Ctra de L'Esquirol a Tavertet)
Orientació: Plànol Alpina del Collsacabra (1986)

Material
GPS: Geonaute Keymaze 700 Trail
Segon Pulsòmetre: Geonaute 310
Sabatilles: Asics Fuji Trabuco

Recorregut: Pla de Can Codina, El Vilar, Camí de Sant Bartomeu Sesgorgues, El Vilar, Salt del Tornall, Penyal de la Barra de Ferro, roSalt de la Barra de Ferro, Salt del Molí de l'Eixerit, El Vilar, Pla de Can Codina.

Salt del Tornall, a la Riera de les Gorgues (foto pròpia)

Salt de la Barra de Ferro, a la Riera de les Gorgues (gentilesa de PAUNS)

Salt del Molí de l'Eixerit, a la Riera de les Gorgues (gentilesa d'ERILL)

Circuit
Sortim del Pla de Can Codina, per una pista asfaltada en direcció a Sant Bartomeu Sesgorgues. Deixem un trencall a l'esquerra que duria a Sentfores. Anem baixant i trobem varis trencalls a dreta i esquerra. Potser alguns de l'esquerra durien cap a la Riera de les Conques ?
Passem pel Vilar i seguim en direcció W uns metres més però ens agafa una calamarçada i decidim tornar cap a El Vilar on comença un senderó en direcció a la Riera de les Gorgues i l'Esquirol i que discorre per dins d'un bosc dens, humit i ufanós. Passem davant de la Font del Vilar. Arribem a un petit pla. A la dreta hi ha un caminoi que porta al Salt del Molí de l'Eixerit però nosaltres seguim recte i passem per sobre del Salt del Tornall.
Després d'alguna petita grimpada sobre roca arribem a una pista que a la dreta porta cap a l'Esquirol i cap a l'esquerra al penyal de la Barra de Ferro, un bon mirador del Salt de la Barra de Ferro. Anem cap a l'esquerre i després d'una mica de baixada s'insinua un caminoi que ens duu al característic mirador que sobresurt de la cinglera: la Barra de Ferro.
Tornem pel mateix camí fins al Vilar però en arribar al petit pla al costat del Salt del Tornall agafem el corriol que s'endinsa a la Riera de les Gorgues i duu al Salt del Molí de l'Eixerit. Ara només queda recuperar el sender que duu al Vilar i després la pista que ens retorna novament al Pla de Can Codina on tenim el cotxe.