dissabte, 18 de maig del 2013

GPS + pulsòmetre: Geonaute Keymaze 700 Trail
Segon Pulsòmetre: Geonaute 310
Sabatilles: Mizuno Alchemy

Recorregut efectuat: Ctra de Tavertet, Cantonigrós, Salt d'aigua de la Foradada i tornada

Accés al Salt de la Foradada (part inferior i part superior)

Circuit
Aparquem el cotxe en una petita esplanada del camí de Vic a Olot quan es creua amb la Ctra de Santa Maria de Corcó a Tavertet. Seguim les marques de pintura groga del camí de Vic a Olot que ens duu a Cantonigrós per una pista asfaltada. Atrevessem el poble i agafem el corriol que surt a l'esquerre i baixa cap a la Riera de les Gorgues i el Salt d'Aigua de la Foradada. A mig camí trobem una bifurcació, el corriol de la dreta porta a la part superior de l'antic Molí i el camí de l'esquerre directament a la part inferior del Salt. Un cop som davant de la gran paret de pedra foradada ens refresquem al Gorg de sota el Salt. Després, pugem pel mateix corriol però a mig camí agafem el corriol de la dreta que de baixada havíem descartat (al costat del cartell de la Foradada) i que ens duu a sobre l'antic Molí que aprofitava l'aigua de la Riera. No podem grimpar una paret de roca que ens duria a la part superior del Salt pq està massa relliscosa. Baixem a la Riera i baixem per ella per l'aigua i per la vora amb la intenció de baixar pels meandres de sobre la Foradada però hi ha una zona de roques relliscoses i preferim pujar per les roques i anar a buscar directament la part superior del Salt deixant la Riera. Un cop just sobre el Salt ens aturem per contemplar la zona de la Foradada. Després, intentem remuntar la riera per l'aigua i les vores de roca relliscosa però en arribar a una zona de gorgs de profunditat desconeguda preferim no arriscar i desfem el camí pel riu fins arribar novament a sobre l'antic Molí i posteriorment seguir el corriol que puja fins a Cantonigrós. Des d'allí només queda seguir la pista asfaltada en direcció a Tavertet que ens duu al cotxe.

Salt de la Foradada (foto pròpia)

Baixa molta aigua perquè aquest maig ha plogut molts dies seguits. Com que ha plogut ahir i avui està tot molt moll. Un dia que faci molt de sol i assequi les roques de la vora de la Riera de les Gorgues seria el dia ideal per intentar remuntar el riu i accedir directament a la part superior del Salt des de l'antic molí tot grimpant per unes roques que avui estaven massa molles per fer-ho.

Per recuperar forces anem al Rebost de l'Isabel a Tavertet: carns a la brasa de qualitat i verdures gustoses. El vi de la casa força correcte.