dissabte, 10 d’agost del 2013

Cursa i bany pels Salts del Rec del Puig (II)

Vista del Sot del Rec del Puig (Torrent del Puig) des prop de l'Ermita de Sant Simplici

DADES DEL RECORREGUT
Data: 10-08-2013
Població: Hostalet d'en Bas.
Sortida: Ermita de Sant Simplici (poc després del km 49 de la Ctra C-153)
Ritme: Correm en els senders i camins; caminem pels trams dins el riu; alguns banys en els salts i gorgs.
Duració: 3h
Sabatilles: Asics Fuji Trabuco

Barbs de muntanya (barbus meridionalis) trobats als gorgs de sobre la Font de les Fogoses

1a PART del RECORREGUT

El d'avui és un entreno per a investigar els salts i gorgs de la part alta del Rec del Puig (veure el primer post sobre running pels salts de la part baixa del Rec del Puig).
Aparquem prop de l'Ermita de Sant Simplici. Comencem a córrer tot agafant el "Camí Ral de Vic a Olot", en direcció a Olot. En aquest punt, enlloc de seguir el camí ral, agafem direcció a Hostalets i en pocs metres trobem a l'esquerra una desviació marcada amb pintura groga i amb un cartell que ens duu cap cal Molí Vell per la vora d'una prat. Passem pel pont de fusta, al costat del Molí Vell i comencem a pujar pel camí ral, poc després de passar la Casa Rural de l'Esquirol. Al cap de poc, passem una tanca i en pocs metres tenim una desviació a la dreta (des de la sortida portem 18'). A l'esquerra seguiríem pel Camí Ral. En lloc d'això, agafem el senderó de la dreta que segueix la direcció del Rec del Puig. El camí planeja amb lleugera baixada i ben aviat arribem a una nova desviació a la dreta (2') marcada amb una fita de pedres. Si agaféssim el corriol de la fita ens portaria en direcció al Salt de l'Olla Petita i el Gorg de l'Ansat. Nosaltres seguim recte, en direcció al Salt de l'Olla Gran. Abans d'arribar a la part superior del Salt de l'Olla Gran hi ha un corriol que hi porta però nosaltres seguim pel sender d'on venim. Una desviació ens duu a un primer gran gorg: no és el Gorg Negre. Estem una estona investigant per la riba esquerra i al final tornem al sender d'on venim que sí ens porta al Gorg Negre finalment. Avui no baixa molta aigua pel salt d'aigua que hi va a parar.
Tornem al senderó que segueix paral·lel al Rec del Puig i una nova desviació que passa per sota unes balmes ens duu a un nou salt d'aigua que no comentaven els textos que he llegit fins ara. No baixa massa aigua però és força ample i en èpoques de pluja deu ser molt atractiu. Tornem al sender principal i una darrera desviació ens porta a un últim salt molt estilitzat i del què tampoc havia sentit parlar. El sender principal ja no segueix la riba dreta del Rec del Puig sinó que es va desviant cap al "Camí Ral d'Olot" primer per un grau amb molta pendent i després per un caminoi més transitable. Anem a petar a la Font de les Marrades, punt destacat del cami ral.

Els dos nous salts trobats sobre el Salt de l'Olla

Sobre el 1r nou salt trobat hi ha aquesta zona amb 3 nivells amb gorgs i petits salts

2a PART del RECORREGUT

Aprofitem la tornada per banyar-nos en alguns salts i gorgs que ja vam veure l'altre dia. Després d'una remullada a la Font de les Marrades, anem baixant pel camí ral. Trobem una primera desviació a l'esquerra que penso que deu ser el final d'una desviació a l'esquerra que vam trobar pujant a la Font de les Marrades. Seguim baixant pel camí ral. Arribem al pal indicador que ja hem comentat a la 1a part del recorregut. Agafem la desviació que porta als salts i gorgs de la zona inferior del Rec del Puig. El sender recorre la riba dreta del Rec del Puig i tot pujant diferents desviacions van portant a salts d'aigua i gorgs. Quan trobem la fita de pedra l'agafem. Més avall el camí es divideix en dos, el de la dreta duu al Gorg de l'Ansat i el de l'esquerra al Salt de l'Olla petita (també conegut pel Salt de la Capa). Baixem més avall pel riu (amb l'ajuda d'uns ganxos instl·lats a les parets dels petits salts d'aigua) fins arribar a la Font de les Fogoses amb la seva taula feta d'una roda de molí. Un cop aquí, si passem a la riba esquerra del riu trobem un camí que deu dur a Can Cirera. Desfem el camí fet fins al pal indicador i seguim novament el camí ral fins al cotxe.

Salt de l'Olla Petita o de la Capa

Gorg de l'Ansat

Zona de petits salts i gorgs sota el Gorg de l'Ansat. Per a recorrer la zona pel mig del riu cal ajudar-se d'uns ganxos estratègicament col·locats en alguns punts

Després d'un bon entreno per la Vall d'en Bas, res millor que un bon àpat a les afores d'Hostalets d'en Bas, al Restaurant Castell de Sant Miquel

1. D'això se'n diu una bona ruta. Una que no he vist al teu bloc, me la va recomanar l'autor de http://ultraparis.blogspot.com.es/ és la gorga del torrent de ca n'illa. I vaig anar-hi després d'una pluguda i era maca. Ar deu ser preciosa.

2. Gràcies per recomanar-me-la; la mirarem, sobretot si té salt d'aigua que és el que m'interessa bàsicament.