diumenge, 5 de gener del 2014

Duració: 2h39'
Sortida: Inici del Camí dels Matxos
Població: Sant Privat d'en Bas
Info prèvia: Wikiloc Jordi Freixa (salts de la Burra / salt de Sant Antoni) / Salt sup. de la Burra MONTBENI77 (I) / Salt sup. de la Burra MONTBENI77 (II) / Salt sup. de la Burra MONTBENI77 (III) / Salt sup. de la Burra MONTBENI77 (IV) / Salt inf. de la Burra MONTBENI77 / Picassa JORDI (salts de la Burra / salt de Sant Antoni)
Orientació: Plànol Alpina 1:15.000 de la Vall d'en Bas
Info posterior: Lookingformaps

MATERIAL
Pulsòmetre: Geonaute 310
Sabatilles: Asics Trabuco Fuji
Motxilla: Marató de Collserola

AVITUALLAMENT
LÍQUID: aigua
SÒLID: pomes, plàtans, sandwitch de bull blanc

RECORREGUT
Amb la intenció d'arribar fins el Salt de la Riera de Sant Antoni (afluent del Torrent de Santa Magadelena = T.Collfred = T.Gorners) sortim de l'inici del Camí dels Matxos al Puigsacalm en direcció al Torrent de Gorners. Anem passant per salts que ja hem visitat en altres ocasions seguint el Camí dels Pescadors. Un cop en el Salt de Gorners passem a la riba dreta i pugem cap a les ruïnes de Can Roc. Cap agafar el corriol que va en direcció W (molt perdedor); dels 3 que trobem sobre el Salt és el del mig. Un cop a la pista ample que va de la Freixeneda fins a Gorners agafem sentit cap a la dreta fins arribar a la part superior del Salt d'en Rafé, al Torrent de Collfred. Seguim la pista uns 200m i agafem un corriol a l'esquerra marcat amb fita de pedres i ossos. Després de pujar fortament cal agafar sentit W. Passem per sobre del Clot dels Plans primer i el Clot del Coll de l'Avi. Els dos salts d'aquesta darrera riera avui baixen secs. Seguim cap a l'W i, quan al cap de poc ja sentim el brogit dels Salts de la Burra, ja ens podem acostar cap al Torrent de Collfred. Primer passem per la part inferior del Salt Inferior de la Burra. Podem pujar a la part superior del Salt per la riba esquerra. Des d'aquí ja es veu el Salt Superior de la Burra. En una altra ocasió mirarem de trobar accés a la part superior d'aquest salt. Pugen per la riba esquerra i seguim avançant paral·lels al torrent en sentit W. Just sobre el Salt Sup de la Burra en veiem un altre de dimensions similars però que no surt comentat a cap crònica. L'accés sembla impossible a peu. Seguim avançant i trobem un salt doble amb gorg molt bonic. Se'ns fa tard i tot i no estar molt llunt del Salt de la Riera de Sant Antoni (objectiu d'avui) ho deixem per un altre dia. Reculem pel mateix camí fins al cotxe.

D'esquerra a dreta: Salts de la zona de Ca l'Amat / Salt de la Gorga Blava / Salt superior a la Gorga Blava (tots ells al Torrent de Gorners).

D'esquerra a dreta: Salts pel Camí dels Pescadors, al Torrent del Gorners / Salt de Gorners.

Salt Inferior de la Burra.Salt Superior de la Burra, al Torrent de Collfred.

Salts sobre el Salt Superior de la Burra, al Torrent de Collfred.