dimecres, 1 de gener del 2014

Cursa fins la cascada dels Aigols

FITXA DE L'ENTRENO
Data: 01-01-2014
Duració: 1:27:33
Sortida: Font de la Creu de l'Arç
Població: Vidrà
Info prèvia: Plànol ICC 1:25000 i 1:50000 (Vissir v3.13)
Info posterior: Plànol ICC 1:5000 (Vissir v3.13)

RECORREGUT
Font de la Creu de l'Arç, corriol amb marques GR i PR en direcció al riu Ges. Camí de la Vila Vella (pista asfaltada). Cap a la dreta aniríem cap a Forat Micó. Anem cap a l'esquerra i enseguida agafem un corriol que surt a la dreta i que indica direcció al Puigsacalm. El petit caminoi va per la riba dreta del riu Ges. Arribem al Camí del Bosc en el punt on creua el riu. Passem a la riba esquerra i seguim el camí. Ens acompanyen marques GR (pintura blanca i vermerlla), marques d'itinerari local (pintura verda i blanca) i marques de pintura groga. Pals indicadors ens van marcant direcció Puigsacalm. El camí fa una corba i s'enfila una mica; al cap de cop torna a perdre cota i atravessa el Torrent dels Rónecs. Un cop a la riba esquerra del torrent el camí es bifurca. Cap a la dreta segueix el GR i la pintura groga. Cap a l'esquerra segueix el camí que va al Puigsacalm (pintura verda i blanca). Escollim el corriol de l'esquerra: anem per la riba esquerra del Torrent dels Rònecs cada cop agafant més cota fins que arribem a una pista de terra. Deixem el sender local que seguiria a l'esquerra i agafem la direcció de la dreta. Al cap d'una estona el camí fa una corba i ens col·loca a la riba dreta del Rierol de la Vila Vella. Hi ha 2 camins que porten a aquest mas: el que hem pres nosaltres i va sempre per la riba dreta a una alçada considerable i un segon que va per les dues ribes però sempre a tocar del torrent. Seguint el camí que hem agafat arribem a la Vila Vella. El camí passa entre dos casalots i baixa cap al Rierol de la Vila Vella. Un cop allà ja veiem la Cascada dels Aigols a mà esquerra. Fem unes fotos i enlloc de tornar pel mateix camí a Vidrà, atravessem el rierol i la pista es bifurca. Cap a l'esquerra anirem cap a la Canal de Salgueda. Nosaltres anem cap a la dreta tot seguint l'anomenat Camí de Villa Vela, acompanyats de marques PR (grogues i blanques). El camí va molt a prop del rierol i poc després de passar Can Barraca el creua i ens col·loca a la riba dreta. Des del camí veiem nombrosos petits salts i gorgs que caldrà visitar en una altra ocasió. Després de deixar una desviació a l'esquerra que ens duria a Forat Micó, seguim la pista que passa de ser de terra a estar asfaltada. Arribem al pont de la Font de Torrents, atravessem el riu Ges (després d'atravessar també el Torrent dels Rònecs). Deixem la pista asfaltada i prenem el corriol que puja cap a Vidrà. El tram fins a la Font de la Creu de l'Arç és el mateix que a l'anada.

Petits salts al riu Ges, en el punt on el "Camí del Bosc" creua el riu.

Cascada dels Aigols, avui, a la desembocadura del Torrent dels Aigols en el Rierol de la Vila Vella.Cascada dels Aigols, després d'una pluja. Foto gentilesa de CMAGOV.

Salts i gorgs gelats al Rierol de Vila Vella, més abaix de la Cascada dels Aigols.