diumenge, 1 de setembre del 2013

Corrent fins els Salts del Torrent de Collfred

NOTA: El riu Gorners canvia de nom segons per on discorre; des de que crea el Riu Gurn al ajuntar-se amb el Torrent de Sallent fins a arribar al seu naixement s'anomena de tres maneres distintes: Torrent de Gorners, Torrent de Collfred i Torrent de Santa Magdalena.

FITXA DE L'ENTRENO

Data: 01-09-2013
Duració: Anada --> 1h55' / Tornada --> 45'
Sortida: Pista (cadena origen del camí dels matxos al Salt de Sallent)
Població: Sant Privat d'en Bas

MATERIAL
Sabatilles: Asics Fuji Trabuco
Motxilla: Mizuno "100 km Milhau 2012"

INFO PRÈVIA
- Plànol 1:15000. "La Vall d'en Bas i les Preses". Ed.Alpina.

RECORREGUT
Deixem el cotxe abans del final de la pista on neix el camí dels Matxos que va al Salt de Sallent de Sant Privat d'en Bas. Anem corrent pel mateix recorregut explicat al post sobre el Salt de Gorners (1h de cursa suau aprox.) i un cop aqui, creuem el torrent i passem a la riba dreta del riu. El camí fa unes petites esses i s'enfila fins passar una tanca. Poc després, deixem la desviació a la dreta (que segurament ens duria al Gorg de Can Roc); seguim pel caminoi de l'esquerra. És un camí sense marcar, antic, poc transitat i aquestes dies molt embardissat. Es fa difícil de seguir en alguns punts però l'anem trobant. Cal tenir en compte que ens allunyem de la riba del torrent de Collfred però l'anem seguint cap al W. Després de passar prop d'unes roques arribem a un ruïnes i una ampla pista. La seguim en direcció esquerra, en direcció a la Freixeneda (cap a la dreta aniríem cap al Mas de Can Gorners) fins que fa una corba d'uns 300 graus. En aquell punt cal prendre un corriol que neix enmig de la corba, poc definit, que segueix en direcció W paral·lel a la llera del Torrent de Collfred. Anem per dins del bosc i el camí cal intuir-lo. Arriba un moment en què desapareix i sentim la remor dels salts d'aigua que hi ha aprop. Anem prop d'unes roques on s'insinua una petita canal que ens permet baixar fins al torrent. Hem anat a parar dalt d'un alt salt d'aigua la fisionomia del qual ens recorda una mica el Salt de l'Olla Gran del Rec del Puig. Consta de 2 subsalts, el superior més petit i l'inferior d'una bona altura. Com que no en sabem el nom i creiem que no hem arribat encara al famós Salt de la Burra, del Torrent de Santa Magdalena, li posem (de moment) el nom de Salt Gran del Torrent de Collfred. Per baixar a la part inferior caldria despenjar-se entre els arbres (avui hi ha molta vegetació i no veiem cap més camí) i ho deixem per un altre dia. Preferim remuntar el riu i tot saltant entre els grans rocs arribem a diversos salts d'aigua no tant destacables com el primer. Portem gairebé 1h55' de cursa (molts minuts perduts rectificant camí). Desprès d'algun bany en els gorgs d'aquests salts desfem l'itinerari realitzat pel mateix camí. De retorn al cotxe no podem evitar fer-nos un bany al Gorg Blau on ens fem unes fotos. La baixada la fem en menys de la meitat de temps (uns 45').

Salt de Gorners

Salt Gran de CollfredPart superior del saltPart inferior del salt

Petits salts d'aigua sobre el Salt Gran del Torrent de Collfred

De tornada, fem un banyet en el Gorg Blau del riu Gorners

1. Vaja! veig que hi has tornat. Avui tenia ganes d,anar-hi a veure si trec l,entrellat dels salts i gorgs que hi ha en aquest poc tros.
    ...Però la mandra ha pogut més.

El que comentavem. Si el gorg que vaig trobar no és el de gorners, potser aquest està més avall del salt, a on el camí es desvia de la riera.