dissabte, 3 d’agost del 2013

Cursa i bany pels Salts del Rec del Puig (I)

Rec del Puig = Torrent del Puig

DADES DEL RECORREGUT
Data: 03-08-2013
Població: Hostalet d'en Bas.
Sortida: Ermita de Sant Simplici (poc després del km 49 de la Ctra C-153)
Sabatilles: Asics Fuji Trabuco

RECORREGUT
Aparquem prop de l'Ermita de Sant Simplici. Comencem a córrer tot agafant el "Camí Ral de Vic a Olot, en direcció a Olot. En aquest punt, enlloc de seguir el camí ral, agafem direcció a Hostalets i en pocs metres trobem a l'esquerra una desviació marcada amb pintura groga i amb un cartell que ens duu cap cal Molí Vell per la vora d'una prat. Passem pel pont de fusta, al costat del Molí Vell i comencem a pujar pel camí ral, poc després de passar la Casa Rural de l'Esquirol. Al cap de poc, passem una tanca i en pocs metres tenim una desviació a la dreta (des de la sortida portem 18'). A l'esquerra seguiríem pel Camí Ral.
En lloc d'això agafem el senderó de la dreta que segueix la direcció del Rec del Puig. El camí planeja amb lleugera baixada i ben aviat arribem a una nova desviació a la dreta (2') marcada amb una fita de pedres. Si seguim recte anirem fins al Salt de l'Olla Gran; en lloc d'això nosaltres agafem el corriol de la fita que baixa molt dret i quan fa poc que ha plogut és molt relliscós, en direcció al Rec del Puig i el Salt de l'Olla Petita i el Gorg de l'Ansat. Un cop al torrent, baixem pel curs del riu una mica més per veure uns primers salts o gorgs que hi ha més abaix de la Font de les Fogoses on hi ha una roda de molí que fa de taula. Arribem fins a un pont de fusta (a uns 45' des de la sortida).
A partir d'ara, tot és pujada pel mig del riu (també hi ha l'opció de buscar senders per la part dreta del riu (esquerra per nosaltres que pugem) si no ens volem mullar (a partir de la roda de molí els senders són a la part esquerra del riu). Preferim fer-ho per dins el torrent per banyar-nos en tots el gorgs i salts d'aigua que anem trobant: n'hi ha un munt. Pels salts que hi ha abans del del Gorg de l'Ansat s'hi pot pujar gràcies a la instal·lació d'uns ganxos metàl·lics que hi ha col·locats. Després de banyar-nos en el Gorg de l'Ansat pugem cap al Salt de l'Olla Petita o de la Capa tot aprofitant uns graons naturals de la roca. Seguim pel llit del riu fins arribar al Gorg dels Cristians i finalment al gran Salt de l'Olla Gran: dos banys impresionants en ambdós llocs.
Per la dreta del salt agafem un senderó que ens durà a la part superior de la cascada. Una mica més amunt, trobem un salt i gorg que pensem que és el Gorg Negre però després veient fotos comprovem que no l'és: es troba més amunt encara. Aquest ha estat el punt més llunyà on hem arribat avui.
Desfem el camí fins a una intersecció on havíem pres el caminoi que portava a la part superior del Salt de l'Olla Gran i agafem la direcció del Rec del Puig cap al Molí Vell. Planejant lleugerament arribem a la fita de pedres inicial. Ara ja només cal desfer la primera part de l'itinerari fet avui. Arribem al Camí Ral i baixem en direcció al Molí Vell i més tard a l'Ermita de Sant Simplici. Per fer tot el recorregut corrent podem tardar entre 1h15'-2h00' depenent dels banys que fem i de les parades per fer fotos.

Salt de l'Olla Petita o de la Capa. Foto gentilesa de Pere Serratosa
Gorg de l'Ansat (part inferior de la imatge).
Salt de l'Olla petita o de la Capa (part superior de la imatge).
Foto gentilesa de Pere Llauradó.

Gorg dels Cristians. Foto gentilesa de Joan Serratosa.